2.A projektový den „Vítání podzimu“
Dne 27. září jsme si ve třídě udělali projektový den s názvem „Vítání podzimu“. Cílem tohoto dne bylo nejen přivítat nové roční období, ale také rozvíjet tvořivost, týmovou spolupráci a podpořit děti v poznávání přírody kolem nás.
Den začal úvodním povídáním o podzimu, kde se žáci dozvěděli zajímavé informace o změnách v přírodě, padajícím listí, zvířatech připravujících se na zimu a typických plodech podzimu. Děti sdílely své vlastní zážitky a postřehy, což vytvářelo příjemnou atmosféru plnou zvědavosti.
Následně se žáci pustili do výtvarné činnosti s bramborovými razítky. Z brambor vyřezávali různé tvary, jako jsou lístky, ovoce či geometrické vzory, a poté pomocí těchto razítek vytvářeli společnou koláž. Výsledná díla se nesla v typických podzimních barvách a oživila nejen atmosféru ve třídě, ale také chodbách školy, kde byla vystavena.
Dalším úkolem, který žáky nadchl, bylo tvoření „hada“ z přírodnin. Děti si přinesly do školy, žaludy, šípky a jiné přírodniny. Ty pak skládaly do podoby co nejdelšího hada. Kreativní práce a týmová spolupráce děti nadchla a výsledné dílo zaujalo nejen svou délkou, ale i pestrostí použitých materiálů.
Závěrečná aktivita byla pro děti nejočekávanější a nejzábavnější – ochutnávka ovoce a zeleniny. Na stolech se objevily různé druhy ovoce a zeleniny typické pro podzimní sklizeň, jako jsou jablka, hrušky, hroznové víno, mrkve či rajčata. Žáci měli možnost ochutnat nejen známé chutě, ale také některé netradiční plody jako fíky a mochyni. Tato aktivita vedla k diskuzi o důležitosti konzumace ovoce a zeleniny.
Projektový den „Vítání podzimu“ byl pro děti nejen zábavný, ale i poučný. Skrze tvořivé činnosti, práci s přírodninami a ochutnávku sezónních plodů si žáci odnesli spoustu nových zážitků a poznatků o podzimu, což obohatilo nejen jejich znalosti, ale i vztah k přírodě a spolupráci ve třídě.
Celý den proběhl v příjemné a tvůrčí atmosféře a děti se již těší na další podobné akce.
Lucie Svačinová