
Blokové programování v 5. tř. pomocí hry
V rámci nové informatiky je podporována výuka tzv. informatického myšlení. Informatické myšlení se dá uplatňovat při efektivním řešením problémů. Učí žáky pečlivě formulovat, čeho chtějí dosáhnout, hledají a testují různé postupy řešení a vybírají ten nejvhodnější.K rozvoji informatického myšlení patří také programování. V 5. ročníku jsme si vyzkoušeli blokové programování, které je založeno na skládání přesných pokynů (takových […]

Společenský den na ZŠ
Někteří kluci z mé třídy občas přišli na školní poměry „neobvykle“ oblečení – bílá košile, vázanka, sako. Co kdyby se tak hezky oblékli i ostatní? A myšlenka společenského dne byla na světě. Třída 8. A, jejíž jsem třídní, vyzvala i ostatní třídy, aby se připojily. Zvolili jsme čtvrtek 9. března, to přišli kluci i děvčata a […]

Preventivní program v 6.B
V rámci prevence sociálně patologických jevů jsme se účastnili programu od společnosti Podané ruce na téma „Třída jako Team“. Byl to pro nás velmi užitečně strávený čas, protože jsme otevřeli mnoho témat, které v naší třídě už nějakou dobu rezonují. Potvrdili jsme si, že většina problémů, které nás trápí, vychází z nedostatečné komunikace a že je […]

S ozoboty kolem světa a virtuální realita
Ve středu 15. února jsme se 7. ročníkem odstartovali sérii exkurzí do Městské knihovny v Břeclavi, kde si žáci mohli vyzkoušet různé roboty a virtuální realitu.V malém sále Městské knihovny Břeclav jsme měli nachystaný pestrý program. Pro žáky sedmého ročníku jsme vybrali cestování kolem světa s robotem ozobotem. Žáci využili zkušeností, které s těmito roboty mají ze školy a […]

Do knihovny s roboty – 6. roč
Za roboty jsme se vydali i s šestým ročníkem. Vzhledem k jeho početnosti jsme jeli ve dvou termínech. První výlet do knihovny absolvovali 6.B. Oproti sedmákům jsme měli program nachystaný ve velkém sále, v horních patrech knihovny. Byla to velká výhoda především při zkoušení virtuální reality. Tentokrát si žáci šestého ročníku mohli vyzkoušet program Vesmír, a to jaké […]

Návštěva knihovny v Lednici
Ve čtvrtek 9. 3. 2023 navštívili žáci 8. B lednickou knihovnu. Paní knihovnice nejdříve seznámila žáky s nejznámějšími detektivními příběhy, autory detektivek a detektivy z knižního světa. Poté se žáci sami stali na chvíli detektivy. Jejich úkolem bylo vyřešit zapeklitý případ ztráty komiksů a knih z knihovny. Po rozdělení do skupin si osmáci vymysleli název detektivní kanceláře […]

Jeskynní kresby a výroba Věstonické venuše
Při shrnutí tématu „Pravěk“ jsme se s dětmi čtvrtých ročníků pustili do jeskynních kreseb a výroby Věstonické venuše a pravěkých nástrojů.Nejdříve jsme tvořili jeskynní malby a kresby. Děti si zmuchlaly papír, po rozevření papír přejely rudkou a následně převtěleny do pravěkých umělců kreslily na stěnu jeskyně své obrázky. Někdo namaloval mamuta, někdo Venuši, dále to byly […]

Archeopark Pavlov – 4. třída
Ve vlastivědě se na začátku druhého pololetí probírá pravěk. A protože máme poblíž nádherný archeopark v Pavlově, objednala jsem žákům edukační program Putování s mamutem Tondou a sobem Pepou.Pomocí pěti jednoduchých úkolů děti sestavovaly příběh, díky němuž se seznámily společně s jejich dvěma průvodci, sobem Pepou a mamutem Tondou, s přírodou a zvířaty pravěké Pálavy. Se dvěma věrnými zvířecími průvodci plnily […]