Píšeme dopisy v angličtině našim kamarádům do Hustopečí
Do naší školy dorazily první dopisy z Hustopečí! V rámci mezipředmětové spolupráce mezi třídou 6.B a žáky 7. ročníku Gymnázia Hustopeče se rozběhl projekt, který propojuje angličtinu, informatiku, občanskou výchovu, výtvarnou výchovu i dějepis. Žáci si začali navzájem psát dopisy v anglickém jazyce, což pro mnohé představuje první skutečnou zkušenost s používáním angličtiny v komunikaci s vrstevníky. V dopisech sdílejí informace o sobě, o škole i o svých zájmech a zároveň se učí správně stavět otázky, odpovídat na ně a vyjadřovat své myšlenky v cizím jazyce.
Projekt stojí nejen na spolupráci žáků, ale i na koordinaci pedagogů, kteří společně plánují aktivity tak, aby pro děti byly zajímavé, rozvíjející a vzájemně provázané. Na přípravě programu se podílejí paní učitelky Martina Schallenbergerová, Yveta Rylichová, Barbora Komoňová a pan učitel Milan Dobrovolný.
První velké setkání proběhne už 15. prosince v Hustopečích. Žáci navštíví místní Mandlárnu, kde se seznámí s tradicí mandloňových sadů i regionálními specialitami. Následně je přijme paní starostka, která představí město a podpoří společný projekt obou škol. Součástí programu bude také prezentace plakátů zaměřených na spolupráci obou škol a historii obou měst.
Projekt však zdaleka nekončí u dopisování a jednorázových setkání. Jeho součástí bude také společné vyučování jazyků, kdy si žáci zkusí angličtinu nejen v dopisech, ale i v reálné konverzaci s vrstevníky. V plánu je i praktická jazyková aktivita – provádění městem v angličtině, při které budou žáci vytvářet krátké komentované prohlídky a představovat zajímavá místa kolem sebe právě v angličtině. Tato aktivita rozvíjí nejen jazyk, ale i sebevědomí, prezentační dovednosti a schopnost spolupracovat.
Druhé setkání je naplánováno na březen v Lednici, kde se projekt zaměří na historii, památky a kulturní dědictví Lednicko-valtického areálu. Žáci už nyní připravují podklady, které později využijí při společných úkolech, prezentacích a jazykových aktivitách.
Podobné projekty, které propojují více předmětů, podporují komunikaci mezi žáky i učiteli a přinášejí dětem zkušenosti, které přesahují běžnou výuku. Díky dopisům, setkáním, společnému učení i jazykovým aktivitám získávají žáci cenné dovednosti, poznávají nové kamarády a učí se využívat angličtinu v praxi. Těšíme se na setkání v Hustopečích i na pokračování celé spolupráce.
Mgr. Bc. Barbora Komoňová



