Šipkovaná k Janohradu
K Janohradu dovedla žáky šipkovanáZa poznáním obce, která v letošním roce slaví 800 let od své první zmínky, se vydali žáci obou pátých tříd společně se třídou čtvrťáků.Vycházka navázala na první vlastivědně přírodovědnou procházku, na kterou se žáci vydali na konci dubna. Zatímco ta první vedla okolo soustavy rybníků až k nedalekým Třem Gráciím a dětem přiblížila střípky […]
Žáci v nových dílnách
Žáci 8. ročníku vyráběli v nových dílnách ptačí budky a věšáky. Během výroby si vyzkoušeli mimo jiné práci se dřevem, vrtačkou a elektrickým šroubovákem. Vyzkoušeli si, někteří poprvé, jaké to je zatlouct hřebík. Prakticky uplatnili nabyté znalosti z geometrie při značení rozměrů či rozvržení míst pro vrtání. Výroba žáky velmi bavila a zajímala a výsledky tomu také […]
Vzpomínka na vánoce v 9.B
Vánoční prázdniny skončily a jsme opět ve škole. Naše myšlenky se zabývají blížícími se přijímacími zkouškami, ale i tak se občas vrátí k poslednímu školnímu dni loňského roku a hlavně k vánoční besídce. Naši besídku jsme si dlouho plánovali a chystali jsme si dárky pro spolužáky pod […]
Předvánoční čas
Předvánoční čas jsme si s žáky 2.B užívali již od 1. prosince, kdy jsme denně rozbalovali adventní kalendář a plnili zajímavé úkoly. Poslední předvánoční dny jsme si různými aktivitami přiblížili vánoční tradice, zvyky a symboly. Vyrobili jsme si také vánoční přáníčko.Poslední školní den v tomto kalendářním roce se konaly třídní vánoční besídky. Emily nám zahrála na klavír […]
Peče celá 9.B
K adventnímu času patří pečení vánočního cukroví. Také naše třída se s nadšením pustila do cukrářského umění. Rozdělili jsme se do skupinek, naplánovali si jeden druh vánočního cukroví, nakoupili jsme si a připravili vše potřebné a pak už jsme mohli ve školní kuchyňce začít pracovat.Nejrychleji pracovala skupina děvčat, která si připravila dvoje nepečené kuličky, které dávaly do […]
Badatelé měřili pH
Měření pH vodných roztoků v Badatelském kroužku Poslední kroužek v tomto roce hrál všemi barvami. Měřili jsme si pH vodných roztoků. Nejdříve pomocí lakmusového papírku, potom pomocí indikátoru vytvořeného z hlávky červeného zelí a nakonec pomocí čidel Neolab. Nejvíce nás bavila práce s výluhem z hlávky červeného zelí, vodné roztoky díky tomuto indikátoru získávaly nádhernou barvu. Můžete posoudit sami. […]
Co je to hustota?
„Hustý“ aneb jak jsme si ukazovali co je hustota V Badatelském kroužku jsme se dva týdny věnovali hustotě. Nejdříve jsme porovnávali hustotu oloupané mandarinky, tak trochu oloupané mandarinky a neoloupané mandarinky. Na tomto pokusu jsme si vlastně vysvětlili co to ta hustota vůbec je a prohodili pár slov o Archimedově zákoně. Pak jsme si vyzkoušeli […]
Vánoce v IT kroužku
Vánoční nadílka v kroužku Informačních technologií Dárečky do Počítačového kroužku dorazily už začátkem prosince a to konkrétně v podobě malého chytrého robota „Ozobota“. Tento robot je úžasný v tom, že se dá programovat i bez počítače, tabletu nebo mobilu. Ozobot je robot, který následuje čáru. Dá se tedy programovat pomocí čar a kódů, které mu nakreslíme. V prosinci […]
Ve škole naděloval Mikuláš
Každoročně se kolem 6. prosince prohání školními budovami Mikuláš s čerty a anděly. Navštíví všechny třídy a rozdává žákům bonbóny a jiné sladkosti. Letos tomu ale tak z důvodu protiepidemických opatření nebylo. Ale stalo se něco jiného. V pátek 3. 12. se ve školních budovách objevily krabice plné mikulášských balíčků pro všechny žáky naší školy. A nejen […]